0.2 Arnaiz, Vicenç. ¿Qué podemos hacer para que sea un buen curso?
ZER EGIN AHAL DUGU KURTSO ON BAT IZATEKO?
2020-2021 kurtsoan zehar, historian zehar oso gutxitan bizi egin den egoera berezi bat jasan egin dugu hezkuntza sisteman oso jogor jo duena, COVID-19aren pandemia. Eskoletan egoera desberdinak sortu egin dira pandemiaren ondorioz. Pandemiaren hasieran, eskolak, ikastetxeak, unibertsitatean eta hainbat ikasteko leku itxi egin ziren. Honen ondorioz, ikusi egin genuen ikasketekin jarraitseko zegoen metodorik eraginkorrena online klaseak jasotzea izan zela. Honen ondorioz, gizartea bi taldetan banatu egin zen, internet konexio egonkorra eta ona zutenek eta kkonexio oso txarra eta ez egonkorra zutenak. Honek eragin oso larriak izan zituen bi taldeetan. Interneta zutenek, kalitatezko interneta izan arren, klasearen egoera guztiz desberdina zen eta klasean lantzen ziren kontzeptuak ulertzeko zailtasunak zeuden. Beste aldetik, internet konexioa ez zutenek haien klaseak guztiz galdu egin zituzten.
Gainera ikusi ahal dugu nola ikasleen %40 eroso egon zen pandemian zehar eta horrek ikastetxeentzako pentsatzeko zerbait izan ahal da. Horrek, eskolak lan eraginkorra eta haien iraksleko metodoak onak ez direla erakutsi baitzuen. Beste %40 txarto egon zen pandemia osoan zehar baina horrek ez da harrigarria.
Eskolen gai nagusia pedagogia izango da. Vicenç Arnaiz, pandemia osoan zehar gertatu dena dokumentatua egon behar dela esaten du. "Lo que estamos viviendo es una circunstancia absolutamente insolita, inedita y necesitaremos para nuestra salud mental tenerla escrita." Vicenç esaten duenaren arabera, bizi egin duguna oso egoera larria eta zaila izan da munduan zehar arlo guztietan, baina hezkuntzaren munduan oso eragin gogorrak sortu ditu.
Haurrak, pandemiaren eraginak gehien bizi duten taldetariko bat da. Gaixotasuna bereiziki ez du eragin nagusirik izaten normalean umeen osasunean, baina helduak erabaki egin ditugun neurriak pandemiari aurre egiteko oso txarto antolatuta egon dira. Hauek inpaktu larria izan dute haurren ikasketetan, haurren osasun fisikoa eta osasun emozionalean. Hartutako erabakien ondorioz, eskoletan existitzen zen gizarte taldeen banaketa gehiago bultzatu egin da eta haien arteko aldeak handitu egin dira. Hezkuntzak, haurren gizartea konpontzen hasten zela eta umeen arteko berdintasuna bilatzen zuela, guztiz hondatu egin da. Eskola asko, arazo ekonomikoengatik, itxi egin dira eta bertan matrikulatuta zeuden umeak haien ikasteko eskubidea guztiz galdu dute. Horietako ume batzuk, beste eskoletan matrikulatuak izango dira haien familiak ekonomikoki botera daukatelako. Baina beste familia batzuk ez dute botere ekonomikorik izango eta hezkuntzaren eskubidea galduko dute. Horietako ume askok, ez dute ikasteko ohitura lortuko eta haien bizitza osoan lanetara bideratuko egingo da.
Pandemia hasi zenetik urte bat pasa eta gero, 800 milioi ikasle baino gehiago, pandemiaren eraginak jasaten ari dira oraindik.
“Hemos constatado el efecto devastador que ha tenido el cierre de las escuelas en países como India. En el estado de Maharashtra, los matrimonios infantiles han aumentado un 78% y en la zona de Latur los casos se han duplicado. Además, el acceso a los centros y servicios de salud reproductiva pone aún más en riesgo a las niñas y adolescentes, ya que además de obligarlas a casarse, corren el riesgo de quedarse embarazadas a una edad en la no están preparadas ni física ni emocionalmente”(Pilar Orenes)
Hezkuntzaren beherakada kualitatiboa ez ditu bakarrik hezkuntzarekiko ondorioak eragin, baizik eta beste arlo askotan ere. Pandemia osoan zehar, familia askok haien haurrak elikatzeko aukera bakarra ikastetxeko jantokia zen, pandemiaren ondorioz, familia askok umeak egoki elikatzeko arazoak izango zituzketen. Beste herrialdeetan, ikastetxeak itxita egotearen ondorioz, kaleko krimena bizitzearen probabilitatea gora egin du.
Haurrak ez dute bereiziki pandemiaren eraginez sortutako larritasun soziala bizi baina haien gurasoengandik jaso egin dute. Hau da, haurrak ez dute larritasuna ulertu gizartearen ezaguera ez dutelako. Haien gurasoak edo haiekin bizi diren pertsonak ikaratuta, beldurtuta, larrituta egon direnez, haiek ere hori guztia bizi egin dute emozioak kutsatu egiten direlako. Beste ume batzuk, triste bueltatu egin ziren eskoletara, konfinamenduan zehar, erlazio sozialen faltarengatik eragin egin delako.
Oso importante izan da hezkuntza zerbitzuak izan duten papera, bai txarrerako, bai onerako. Hala eta guztiz ere, ume hauek, botere askorekin bueltatuko dira eskoletara, ikasteko nahiarekin eta pandemian zehar galdu egin dena berreskuratuko egingo da. Baina ezinezkoa da etapa honetan zehar umeak hezkuntza eskubidea kaltetua izan dela ez esan.
BIBLIOGRAFIA
Educo.(2021eko maiatza) Un año de pandemia: crece la desigualdad educativa. Cuaderno de valores. https://www.educo.org/blog/informe-de-educo-aniversario-covid19?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=educo_brand_dsa&utm_term=kw&utm_content=text&tc_alt=64115&n_o_pst=n_o_pst&n_okw=___c_103267085027&gclid=Cj0KCQiA2ZCOBhDiARIsAMRfv9Jc9NKIQp9ToWFtVjxS5PNYjhWy8nEQmbTtKWNYTLRtejuLifn2PaUaAurhEALw_wcB
Arnaiz, V. (2020). Vicenç Arnaiz "Curso 2020-2021 ¿Qué podemos hacer para que sea un buen curso?".https://www.youtube.com/watch?v=jyJHDLEzBf4
Comentarios
Publicar un comentario